Och så slog det dåliga samvetet till....

Tårarna rinner, mitt dåliga samvete slår till med full kraft. Han är dålig nu.. Han har druckit väldigt mycket och väldigt länge... Just nu tycker jag så förbannat synd om honom. Jag tänker på den nyktra snälla mannen som inte ville någon illa, i synnerhet inte mig. Jag borde larmat tidigare, jag borde sett till att han blev hjälpt mycket tidigare. Men min egna skam och skuld hindrade mig. Jag var rädd för vad omgivningen skulle tänka om mig om han sökte hjälp eller om jag gjorde en anmälan. Jag satte min egna rädsla och min egen skam framför hans behov av hjälp. Så förbannat egoistiskt. Jag har dåligt samvete, jag är ledsen och jag känner stor skuld. Jag hoppas att han får hjälp nu....


Kommentarer
Postat av: Sillen

Du det e ju vanligt att ta på sig skuldkänslor. Men det är inte du som orsakat hans drickande, det är han själv. Hoppas han är villig att ta hjälp, det är ju det allt hänger på. Ja att dom själva är mogna och redo. Håller tummarna att det går bra.



Sillen

2011-03-08 @ 07:01:23
URL: http://sillens.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0