Konstiga saker sker...

Min psykolog har hjälpt mig att se vissa samband och till viss del har jag nu fått en del förklaringar till att jag har svårt att leva i trygghet. Sist jag var hos henne fick jag en bra förklaringsmodell som jag fullt ut håller med om. Jag kan förstå varför jag omedvetet väljer otrygghet framför trygghet. Det känns bra att ha fått en modell att förhålla sig till. Jag har långt kvar, men förhoppningsvis hjälper det mig att ha en förklaring till varför jag har svårt att skapa trygghet för mig själv.

Det är dock en sak att förhålla sig till de val jag själv gör, en annan sak är att försöka förstå varför saker jag själv inte kan påverka sker. De senaste månaderna har flera saker skett som jag omöjligt kunnat påverka själv som har bidragit till att min känsla av balnd annat otrygghet förstärks. Kan det vara något annat än slumpen, eller vad är det för konstiga saker som sker. Jag vill i nuläget inte berätta detaljerat vad som skett men det är verkligen en hel del.

Mannen, ja, det verkar som att han kommer att få hjälp. Det känns bra och jag hoppas att han klarar av det och att han ger allt för att hädanefter fortsätta leva sitt liv i nykterhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0