Ångestfylld

Efter några bra dagar är ångesten tillbaka i full kraft. Redan när jag vaknade kände jag den, kanske var det därför jag vaknade. Jag försöker förstå mig på den, funderar varför den kom just nu. Jag finner inga svar. Energin är som bortblåst, mörkret vilar tungt över mig och oron i kroppen får mig att må illa.

De dagar som varit bra har jag njutit av. Jag är glad att de finns och jag vet att de kommer tillbaka. Jag måste ta mig igenom de dåliga dagarna, jag måste hitta kraften att överleva dessa för annars får jag inte uppleva de bra dagarna. De bra dagarna vill jag inte vara utan.

Mannen har det varit tyst ifrån. Jag vet inte vad han gör eller vart han är. Vet inte hur hans nyår har varit. Det är sorgligt men nödvändigt. Han är inte mitt ansvar, han är sitt eget ansvar. Jag försöker ta ansvar för mig själv nu, jag har bestämt mig för att ta mig ur det svarta, jag vill må bra igen. Vägen dit känns lång men jag vill, nu gäller det bara att hitta kraften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0