Fredagar jag minns...

Jag kom hem från jobbet, det var fredag klockan var ca 16.00. Du var hemma, du dammsög och groggen var upphälld. Du var redan irriterad på mig. Du fräste åt mig, jag gick undan. En stund senare planerade vi maten. Du lagade mat, fantastik god mat. Du fortsätte dricka grogg och jag satt framför teven eller datorn. Till maten drack jag läsk eller vatten, du drack grogg. Efter maten satte du dig vid datorn, du hade ingen ro att sitta med mig vid teven. Musik spelade, glaset var fullt och du började bli påtagligt full. Ca 22.00 gick jag och la mig, orkade inte se på dig. Jag kollade på teve i sovrummet, omöjligt att somna. När jag var på väg att somna hörde jag dig börja sjunga, med ett ryck satte jag mig upp. Jag försökte slappna av och somna igen, men plötsligt sjöng du igen, musiken var så pass hög att trots att du hade hörlurar hörde jag ända in i sovrummet vilken musik du spelade. Jag kände den pyrande irritationen komma. Jag stiger upp, ber dig vara tyst och sänka, jag vill sova. Du tittar på mig med glansig blick, du är full, väldigt full. Du skrattar och viftar åt mig att jag skall gå.

När klockan är 01.00 ungefär, kommer du in i sovrummet. Full frågar du mig varför jag är så jävla tråkig, varför jag aldrig vill sitta med dig och dricka vin. Jag är så tråkig. Du kan knappt stå på benen. Jag ber dig lämna mig ifred. Du blir arg, börjar säga elaka saker. Jag ber dig återigen att lämna mig ifred. Du säger att du skall gå, att du inte vill ha mig, att det är över, över för alltid. Jag är en jävla sockärring.. Jag är tråkig. Du frågar om jag är homosexuell eftersom jag aldrig vill vara med dig. Du säger en massa elaka saker och flera gånger ber jag dig gå. Du gapar och skriker. Tillslut går du. Klockan är 02.30 och jag skall försöka somna. Jag har kastat ut täcke och kudde till det tredje rummet. Jag vill inte att du skall sova med mig. Du är alldeles för full, jag känner bara avsmak. När klockan är 04.00 kommer du in igen. Samma visa, du gapar, skriker och är elak. Du slänger dig i sängen och jag ber dig gå. Men du går inte, så jag väljer att lämna rummet och gå till det tredje rummet. Det tar 10 minuter sedan kommer du efter mig. Så här håller det på. Tillslut är klockan 06.00 och du har äntligen däckat av. Då får jag sova. En typisk fredag hemma hos oss, en fredag som efter ett tag blev vilken dag som helst....


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Det är inget roligt inlägg att läsa. Sprit kan förstöra så mycket, det har du bevis på. Och jag tycker så synd om dig, för att du har behandlats så illa. Jag hoppas att smärtan lindras med tiden.



Svar: Lovet var kanon. Energin finns och jag har laddat om. Dock ser jag väldigt mycket fram emot att få vara ledig torsdag och fredag, då jag har studiedagar.



Ta vara på dig.

Kram

2011-02-22 @ 19:51:40
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0