Svart dag..

Jag har sovit, sovit massor, ändå känner jag mig helt slut. Tröttheten har tagit ett rejält grepp om mig och idag är en sådan där eländig dag. I bland känner jag det direkt när jag vaknar, den påtagliga tröttheten, känslan av total meningslöshet och viljan att göra något är som bortblåst. Jag vet att det tillhör sjukdomen, jag vet att det går över, men jag hatar att vakna med denna känsla. Dagen blir på något sätt svart, ingen glädje ingen energi.

Jag klarar inte av att göra motstånd, jag har inget försvar eller redskap som kan få det svarta att försvinna. Försöker fokusera på det roliga jag har framför mig men det känns bara som en belastning. Jag undrar vad som händer i kroppen när denna känsla kommer, vad är det som gör att vissa dagar går i svart? Jag hittar inga svar, jag vet bara att de dagar som är på detta sätt är hemska, det är inget liv att känna så här. Ändå vet jag, jag tar mig igenom även denna dag och kanske, kanske blir den bättre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0