Natt med feber....

Detta fylldes min natt av. Febern kom smygandes igår. Inte så hög men ändå påtaglig. Det känns som att kroppen säger ifrån och att jag behöver vila. Jag väljer att stanna hemma även idag. Lite jobbbsamtal hemmifrån men annars väldigt lugnt.

Tänker på julen, på de jular vi firade tillsammans. Kommer inte ihåg julen 2004, försöker minnas men jag kan inte komma på vad vi gjorde. Julen 2005 minns jag dock. Det var en sagolik jul vi firade hos hans föräldrar. En fantastisk tomte kom som även fick oss vuxna att för ett ögonblick tro på tomtens existens. Vi tillbringade julen hos hans föräldrar med en del av hans släktingar. En familj jag kom att älska högt. Jag vill bevara minnen av denna jul på detta sätt. Jag vill minnas den känslan av lycka jag minns att jag kände då. Men plötsligt kommer de andra minnena. Resan hem till hans föräldrar. Vi tog bussen, en resa på ett par timmar. Han drack hela vägen. Han fyllde petflaskor med sprit och när vi var framme var spriten slut. Vi kom sent och hans syster med respektive satt uppe och väntade på oss. Han tog en ny grogg direkt. Jag borde förstått, jag borde insett vart han var på väg.. Kanske gjorde jag det.. men jag blundade.. precis som jag kom att göra åtskilliga gånger till.

Julafton var fantastisk på många sätt. God mat och en fantastiks julstämning. Vi drack, skålade, sjöng och hade väldigt roligt. När jag ser på kort från denna dag ser jag lycklig ut. Jag ler och det syns att jag trivs. jag minns dock vem som la sig sist och vem som kom att bli fullast. När vi andra var nöjda för kvällen fortsatte han dricka. Jag tror att jag gick och la mig ensam utan honom.





Kommentarer
Postat av: Jasmine

Det är beundransvärt att du kan skriva så öppet. Tack. :)

Och god jul!

Kram

2010-12-25 @ 01:56:37
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0