Ångest....

Det är som värst på kvällen, precis just nu. Det konstanta trycket i bröstet blir mer påtagligt och oron i kroppen vill inte försvinna. Jag biter ihop käkarna så det gör ont, jag påminner mig sjäv att andas med magen men det fungerar bara en liten stund. Tankarna i huvudet snurrar osammanhängande och jag har svårt att sortera vad som är vad. Oron för att inte kunna somna och slippa ifrån ångesten är stor och det blir inte bättre av att jag påminns av att han just nu är full. Precis när vi separerade fick han ett nytt jobb. Det är endast ett par veckor sedan och nu lär han inte klara av att ta sig dit i morgon. Jag kan inte låta bli att bry mig....

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Det är klart att det är svårt att släppa kontrollen och framför allt omtänksamheten till en person, som man har älskat. Sånt tar tid. Men jag vet att du kan klara det, var stark.



Svar: Tack så mycket! Va roligt att du tycker min blogg är fin, kom gärna tillbaka.

Att skriva är det bästa jag vet! Jag har under större delen av mitt unga liv skrivit allt från vardag till mina djupaste tankar. Men det finns fortfarande ämnen som jag inte vågar beröra, därför ska jag köpa mig ett fint anteckningsblock där jag verkligen ska skriva tänkvärda saker - och framför allt sanning. Jag uppskattar att du delar med dig av dina tankar i en blogg, som jag får läsa. Tack för det.



Kramar

2010-12-22 @ 11:02:09
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0