Ångest...

Önskar jag kunde lägga huvudet på kudden och bara somna. Spänningshuvudvärken har etsat sig fast och käkarna ömmar efter att jag bitit ihop dom under dagen. Jag har svårt att koppla av och hjärnan arbetar förbrilt. Det är svårt att få stopp på tankarna. Provar att skriva här, kanske skapar det lugnet i mig som jag behöver för att kunna somna. Teven står på men jag kan inte koncentrera mig, jag läser texten men jag förstår inte vad som står. Försöker fokusera blicken på en detalj för att samla tankarna och bara koncentrera mig på en punkt. Det går inte.. tankarna löper fritt ändå. Bröstet är spänt och det gör nästan ont att andas. Nacken spänner, jag försöker djupandas. Tar djupa andetag, försöker känna att kroppen slappnar av. Det är omöjligt, den finns där, påtagligt och i full kraft. Ångesten, ångesten som jag så gärna vill slippa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0