Att se och bli sedd!

Det finns dagar där det är enkelt, enkelt att se andra utan att kräva något tillbaka. Det finns dock de dagar när det är svårare. Tröttheten och ensamheten ifrågasätter varje persons avsikter. Påminnelsen över vad jag gör mot mig själv och vad jag accepterar som sker. Insikten att trots att jag lämnat så har jag inte lärt mig.

Jag skyddar utan att själv ta skydd, jag servar utan att själv någonsin bli serverad. Jag tränger utan mina egna behov och känslor för att tillgodose någon annans. Jag ger utan att få och jag tillåter utan att själv vara tillåten.

Drömmar är för andra inte för mig. De drömmar jag en gång hade kommer aldrig uppnås, en smärtsam insikt som ibland gör sig påmind. Men jag lever trots allt.


Kommentarer
Postat av: Sillen

Snälla sluta aldrig drömma. Den världen e till för dig å mig oxå. Även vi har en plats där, även om vi inte hittat dit än.

2012-11-05 @ 18:27:02
URL: http://sillens.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0