Att ta hand om eller att bli omhändertagen!

Jag är en sån där "tar hand om alla" person! Jag har alltid varit det mer eller mindre men med åren har det blivit mer.

På jobbet, på fritiden och privat! Förmodligen är det en av orsakerna till att jag har låtit mig och låter mig behandlas som jag gör.
Men självklart är inte det hela sanningen. Det finns mycket som spelar roll. Jag vet och förstår en del. Det lilla barnet inom mig som kompenserar andra för det jag själv saknat.

Självklart saknar jag dock att själv få bli omhändertagen. En önskan att någon skall se till mig och mina behov, en önskan men ingen tro!


Kommentarer
Postat av: katrine

Tänk vad fint det kan vara att vi kan bekräfta oss själva. Det lärde jag mig när jag började gå på alanon. Och det kräver övning.
Men efter 8 år i programmet så är det värt det för idag mår jag bra. Oavsett andra.

2012-10-30 @ 13:21:37
URL: http://medberoendeochvuxetbarn.blogg.se
Postat av: Emilia

Att bli omhändertagen för en stund är allt man söker i det här. "Ta över min börda för en kort kort stund bara"
Styrka har vi.

2014-08-12 @ 14:02:25
URL: http://medberoendetillminbror.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0